Заблудата Lidl


Едва ли има някой, който да не е разбрал, че Лидл стартира дейността си България. То не бяха новини, не бяха статии, не бяха отзиви в интернет. За пореден път народът обезумя. Чакането на километрични опашки, за да влезнеш в „голямата евтиния“, се превърна в редовно занимание не само на пенсионери, но и на „всичкото будала“ (както би се изразил Любо Нейков в образ на ромска личност) в района на магазините. Народът не осъзнава, че няколкото евтини артикула не означават, че всичко е евтино и най-вече КАЧЕСТВЕНО. Освен това, при стартирането на такива проекти, историята говори, че по другите вериги не остават по-назад и пускат почти същия асортимент на идентични цени. Разликата е, че на новооткритото място бутаницата е безумна и граничеща с борба за оцеляване.

Надявах се, че седмица време и прекратяването на най-евтините промоции, ще сложат край на лудницата. По този повод реших да намина, от чисто любопитство и желание да проверя до колко призивът за „качество на ниски цени“ е верен. Успях да влезна… след кратък престой на входа. Теснотията вътре не позволяваше бързо придвижване на стоки и хора. 🙂 И това не е само защото все още навалицата е голяма, а просто магазинът е наблъскан още от входа с какво ли не. Всичко е поставено на купове и на всевъзможни места. Никаква организация – пълен хаос! Няма ги стандартните табели, които да насочват хората кое къде е. Обстановката наподобява големите халета с китайци на Илиенци, а стоките са също толкова непознати и странни като китайските. Например, видях бира за 46ст. със звучното име DEEP, както и малко по-скъпа ARGUS. Опитах се да разбера къде са произведени, но освен надпис „Произведено за Лидл България“ друго не видях. Помотах се още малко, за да видя как изглеждат в действителност накипрените стоки от брошурите. Естествено нямаха нищо общо, което бързо ме насочи към касите и след малко побутване се измъкнах невредим и с празни ръце. Или както го е казал поетът – „Очи пълни, ръце празни“! 🙂

Някой би казал, че в България така седят нещата. Да, ама след като прочетох мнението на Юруков, се оказва, че в Германия положението не е много по-различно. Lidl (под една шапка с Кауфланд)  е от вида на Penny (собственост на Billa) и освен с ниски цени, с абсолютно нищо друго не може да спечели клиентите. Въпреки, че голяма част от стоките са внос от Бундестага, това не ги прави особено качествени. Времето, което би загубил човек, за да обикаля халето със стоки, определено не си струва нервите. Е, сигурно с времето човек би свикнал, но това означава да са ме спечелили още от началото, което не се случи, а втори шанс трудно бих им дал. Гаранция към веригата ще продължава да има интерес, с оглед на финансовото положение на българина. Това обаче не може да бъде фактор, благодарение на който Lidl ще продължи да парадира с някакви изсмукани от пръстите апели за „качество на ниски цени“.

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

15 Коментари

Filed under Ежедневие, Писания и разсъждения

15 responses to “Заблудата Lidl

  1. kyky

    Рекламните послания ще останат, защото това е рекламата им по цял и друга нямат. Не се заричай, че няма да стъпиш повече там. Ще пуснат един компютър Dell на супер изгодна цена (иначе стандартен модел с гаранция и т.н.), както често правят в Германия и опашката изведнъж няма да е пенсионерска…

  2. Не се заричам, казвам само, че трудно бих им дал втори шанс. Техника не бих взел от хипермаркет, още повече, че ако е толкова добра офертата, гаранция народа пак ще се избива, а подобно преживяване някак не ме влече 😉

  3. Natalia

    Niama da stupia poveche tam!!!

  4. Виж както писах в последния коментар в блога ми – опита на сестра ми докато работеше там.

    • Да, прочетох го. Днес стана въпрос за Лидл в офиса и една колежка сподели друго наблюдение. Оказва се, че голяма част от цените на стоките нямат общо с тези, които се фактурират на касата – по-високи са. И ако не си прегледаш бележката, изобщо няма да разбереш, че са ти продали по-скъпо. Тази порочна практика съм я срещал и при другите вериги – Кауфланд,хипермаркет Европа (подробно описан в блога) и Билла. Разликата в България, спрямо Англия примерно, е че на „информация“ просто ще ти предложат да ти върнат парите, а не да ти възстановят разминаването в цената.

  5. Razocharovana

    Много съм разочарована от LIDL. Дано тези грешки, които правят да са от не добре обучен персонал, отколкото да си мисля, че това им е практика. Точно преди час се въртах от там и нямаше нищо от промоциите, които толкова упорито рекламират, а днес е първият ден. Почуствах се излъгана и не можех да повярвам, че не могат да си направят правилно поръчките – та там работят най-добрите, нали така?!!

    • Дали работят най-добрите, не можем да сме сигурни. Но може да се предположи, че са дръпнали хора, които вече имат достатъчен опит в подобен род вериги.

  6. Като не ти харесва просто не отивай там. Какво пишеш псевдо-интелектуалски коментари. Комплекс ли избиваш? На свръх умен критик ли се правиш? Който има акъл, знае какво е на далавера да се пазари от там. Има си и далавера за Кауфланд, и за Била. Някои неща пък ги има само в Метро.

    • Хехех, най-обичам „всевдо-интелектуални коментари“…
      Аз моят избор съм го направил, а хората които четат това, също ще си направят своя.

  7. Името Задължителнов

    Глей ся…
    Защо трябва да се инатим – мноо ги мразя, … чесно и била и вила и к.ланд и метро и кърфур и сички ама няма ‘а се предаваме я?
    прости правила :
    1 – не ходиш в че….ските вериги с жена и деца нивгаш.
    2 – добре знеш за к’во си отишъл (НЕЩО ИЗГОДНО) там и не се интетресуваш от нищо друго
    3 – Не знам дали споменах но … – НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАШ ОТ НИЩО ДРУГО
    4 – спазваш много стриктно 1, 2 и 3.
    PS бирата DEEP е едно от нещата заради които ходя там… – много си я бива.
    абе като цяло – играеш по правилата им и си на далавера НО винаги спазваш точка 4.

  8. rosa-maria

    Ти първо се научи да се изразяваш правилно и запомни, че само селяните казват „влезна“. Казва се „вляза“, цървулане. Второ, в Лидъл има и хубави неща, днес си купих немски шоколад с цели лешници и трябва да ти кажа, че е супер – също така съм купувала и други дреболии от предметите им – примерно една тениска за из къщи, супер доволна съм, чист памук, нося си я вече доста време – а беше на супер ниска цена. И месо съм взимала, и мляко, въобще излиза малко по-евтино и нещата не са лоши. Не казвам, че спестяваш СУПЕР УЖАСНО МНОГО ПАРИ, но мъничко по-евтино, да – излиза. Изобщо, прави ми впечатление, че българите умират да правят анти-реклама на всичко. Балкански манталитет.

    • Изобщо не ме интересува дали за вас това е антиреклама. Описал съм факти, които са ми направили впечатление. Естествено, че вероятно има и добри стоки (все пак са ко-бранд на Кауфланд), но това трябва ли да ме накара да ги харесвам?
      Относно правописа, явно за променливо Я не сте чувала, така че си задръжте забележките за себе си.

    • Васил

      Съмнява ме дали тази антиреклама не е платена от конкуренцията, Роза. А в Лидъла си е чисто и евтино с хубави, подбрани стоки.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s