Хипермаркет Европа – меката на абсурдите


В последните години масово започнаха да никнат хипермаркети из цяла България. Имената им се множат, добавяйки няколко бранда под една „шапка“. Това от своя страна налага жестока конкуренция между отделните вериги, които трябва да се борят помежду си освен с ниски цени, и с качествени стоки и обслужване. За съжаление последните две все още се омаловажават от българският „бизнесмен“, който упорито отказва да разбере, че по-голямата част от народа вече не пасе стадата по ливадите, ами държи да получава нещо повече за парите си, които оставя.

Явно в хипермаркет „Европа“ (дори сайт нямат или поне аз не намерих) не държат на нито един от споменатите по-горе фактори за създаване на трайни и дългосрочни взаимоотношения с клиентите. Не веднъж съм се сблъсквал с проблемите в тази верига. То не бяха стоки с изтекъл срок на годност, не бяха километрични опашки заради липса на персонал, то не беше арогантно отношение от страна на малкото такъв …но последната случка беше просто върхът на сладоледа и включваше още нещо като за капак.

Провокативната сцена се състоя в магазинът в Младост. Честно казано рядко пазарувам от там (заради гореописан опит и то не само в този магазин от веригата), но ситуацията налагаше бързо пазаруване. Избрах стоката, след като бях прегледал добре етикетите за нежелани странични ефекти (водещи до конвулсии в коремната област) и се наредих на касата. Там навъсена касиерка набързо маркира това, което бях приготвил и ми хвърли касовата бележка. Имайки навик да преглеждам всичко преди да напусна магазин и този път не пропуснах да направя именно това. Направи ми впечатление, че има разминаване в цената на свинското филе, което бях купил – тази в касовата бележка беше по-висока от тази върху самата стока. Обърнах се към момичето на касата за обяснение. Тя изръси сърдито, че сега щяла да ми донесе етикет. Какъв етикет ще ми носи, след като има етикет на стоката? Но не, беше ми донесен етикет – стандартно напечатан за рафтовете. На етикета пишеше цената от касовата бележка. На въпрос от моя страна защо има разминаване и подвеждаща информация, ми бе отговорено, че цената върху стоката била „препоръчителна“ от производителя и нямала задължителен характер! Добре, но как тогава ще ми обяснят, че на етикета на стоката ясно е написано „произведено за ‘Европа'“ и никъде не пише „препоръчителна цена“, както обикновено се случва за такива стоки? Излиза, че хипермаркета си слага „препоръчителна цена“, която се оказва, че е с пожелателен характер за самия поръчител на стоката!  Да плаче ли човек, да се смее ли? Това е все едно да те „цакат с топла бира“ и да ти казват, че хладилника се е развалил току що. Е, аз не смятам да бъда цакан, така че етикета заедно с касовата бележка ще се озоват в  Комисия за защита на потребителите, за да видим дали за тях разминаването в етикетите е нещо нормално и аз съм в грешка. Но каквото и да бъде тяхното решение, моето определено ще е с траен характер – гладен и жаден ще стоя, но кракът ми няма да стъпи в магазин от веригата.

Вашият коментар

Filed under Ежедневие

Вашият коментар

